Eekels este cunoscută în întreaga lume pentru furnizarea de sisteme și servicii electrotehnice pentru aplicații maritime și offshore. Compania își are bazele în sectorul de construcții navale, bazat pe cunoștințe intensive, din nordul Olandei. Din anii 20 ai secolului trecut, Eekels a furnizat instalații electrotehnice fiabile navelor comerciale, dezvoltându-se într-un coproducător inovator al conceptelor de transport maritim. Eekels furnizează instalații tehnologice de înaltă calitate pentru:
Timp de secole, Olanda de Nord a fost implicată în construcția navelor, în special a navelor costiere. Numai până la începutul secolului al 20-lea, tot mai multe echipamente electrice erau instalate la bordul navelor. În 1908, Herman Gerardus Eekels a înființat H. G. Eekels N.V., care a început inițial cu proiectare mecanică. La momentul în care utilizarea curentului trifazat devenea populară, avea loc o mare tranziție de la sistemele mecanice la cele electrice, mai întâi în sectorul industrial și apoi în sectorul maritim. În 1922, Eekels a început să furnizeze instalații electrotehnice la bordul navelor. De atunci, Eekels a echipat aproximativ 2000 de nave cu instalații electrice.
Olanda este renumită pentru construcția de iahturi. Bazându-se pe această tradiție, ICON Yachts din Harlingen folosește un nou concept revoluționar, reducând timpul de construcție pentru un iaht de lux la jumătate. Costurile implicate sunt, de asemenea, considerabil mai mici decât de obicei. Eekels a contribuit la conceptul ICON din postura de co-producator. ICON Yachts are un șantier naval modern la Harlingen, unde se construiesc în prezent super-iahturi de 62 de metri. O dimensiune mai mare decât cea pe care majoritatea șantierelor navale o pot gestiona.
Clienții din piața de top se așteaptă la produse personalizate. Acest lucru nu înseamnă că fiecare iaht trebuie inventat de fiecare dată. Se pot folosi carene similare, cabine și instalații tehnice, inclusiv sistemul electric pentru propulsie, navigație, comunicare și securitate. Maximizarea profitului se poate obține prin intermediul standardizării, anterior proiectării și instalarea sistemelor inteligente. Eekels este implicată în proiecte, ca partener, ceea ce contribuie la mulți ani de experiență ca cel mai mare instalator de sisteme navale din nordul Olandei. Poate chiar mai important decât atat, este cunoașterea modului de lucru și experiența Eekels în dezvoltarea produselor și a relațiilor de colaborare. Portofoliul nostru de comenzi cuprinde trei comenzi pentru ICON 62. Primul dintre aceste iahturi a fost lansat la sfârșitul anului 2008.
La începutul anilor '70, șantierul naval Pattje din Waterhuizen a dezvoltat precursorul navelor curente de aprovizionare offshore. Acest șantier naval a fost lider de piață în sectorul remorcherelor de tip AHTS pentru o lungă perioadă de timp. În perioada de vârf, au fost livrate 25-30 de nave tip AHTS în fiecare an. Acest lucru a fost posibil numai cu ajutorul unui număr mare de șantiere navale din nordul Olandei.
Eekels a fost, de asemenea, activă în sectorul offshore pentru o lungă perioadă de timp. Am câștigat o experiență bogată în acest segment de piață. Din 1974, Eekels a proiectat și instalat în mod regulat instalații electrice pentru navele tip AHTS. Multe dintre aceste nave sunt echipate cu o instalație DP2. În 1983, Eekels a echipat, de asemenea, celebrul remorcher, Smit Singapore. Cele mai recente proiecte sunt patru nave hibride AHTS cu o putere de remorcare de 300 de tone. Eekels a proiectat instalația electrică ale acestor nave, a construit tablourile de distribuție și panourile de control și a furnizat componentele instalației electrice.
Pentru o navă de tip vânător de mine, totul trebuie să fie în siguranță. Sistemele tehnice trebuie să fie 100% fiabile. Aceasta este de obicei o provocare pentru Eekels. Vânători de mine din clasa Alkmaar au un sistem de control pentru a monitoriza și supraveghea parțial principalele instalații. Marina regală a solicitat companiei Eekels să înlocuiască sistemul de alarmă depășit cu unul nou. Noul sistem de alarmă este integrat cu sistemul de avertizare în caz de incendiu, oferind vizualizarea și înregistrarea alarmelor de incendiu navigare. În plus, semnalele de alarmă sunt transmise către două dispozitive mobile, astfel încât sistemul operează tip "remote". Au fost depuse multe eforturi pentru a dezvolta protocoalele de comunicații de date pentru sistemele de telefonie mobilă și de avertizare în caz de incendiu. După cum s-a spus deja, totul trebuie să fie în siguranță pentru o navă tip vânător de mine.