Amherst Islander II
Sisteme electrice integrale
În 2020, Eekels a lucrat la sistemele electrice integrale pentru două feriboturi electrice care sunt construite de Șantierele Navale Damen. Feriboturile vor fi puse în circulație pe lacul Ontario din Canada. Sunt hibride, dar vor fi alimentate în principal cu baterii, cu un motor diesel ca rezervă pentru a asigura mobilitate maximă. În timpul îmbarcării și debarcării pasagerilor și vehiculelor, feribotul are un interval de timp de aproximativ 10 minute pentru a-și încărca bateriile printr-o stație de încărcare de la terminal. Potrivit Damen, prin realizarea celor două feriboturi electrice, se va reduce cu 7 milioane de kg emisiile de dioxid de carbon.
Fiabilitate și durată de viață
Privind înapoi la proiect cu Marvin de Haan (Cluster Manager la Eekels) și Ronald Kuiper (Lead Engineer Drive Systems la Eekels), Kuiper spune că cea mai mare provocare a fost integrarea completă a tuturor componentelor într-un sistem de management al energiei (PMS): „ Trebuia să ne asigurăm că toate componentele vor funcționa în tandem: generatoarele, bateriile, propulsoarele și, de asemenea, interacțiunea cu stația de încărcare de pe uscat. De Haan a adăugat că aceasta a fost prima dată când un panou complex a fost livrat cu un grad atât de ridicat de automatizare integrată, putând asigura în același timp fiabilitatea și longevitatea sistemului. După ultimele teste reușite, dulapurile pentru primul feribot au fost transportate la șantierele navale Galați din România, unde atât Damen, cât și Eekels au birouri și ateliere. Acolo vor fi montate în bac dulapurile cu instalațiile electrice. Între timp, producția de dulapuri pentru al doilea feribot a început la principalul site de producție al lui Eekels din Kolham. Primul feribot este așteptat să fie predat la începutul anului 2020, iar al doilea, mai mare, va urma până la sfârșitul lui 2020.
Cunoașterea și angajamentul în centrul parteneriatului Eekels și KWx
În câteva dintre proiectele lui Eekels, KWx a fost partener și furnizor de componente electronice de putere în sectoarele maritime și offshore. Împreună cu KWx, producătorul Astrol și alți doi integratori de sistem, Eekels a jucat un rol esențial în dezvoltarea unei serii de întrerupătoare DC. Reflectând la relația dintre KWx și Eekels, Kuiper spune că aceasta provine din proiectele anterioare. „A trebuit să efectuăm calcule avansate pentru scurtcircuite și pericole de arc electric în sistemele de curent continuu. Pe baza specificațiilor producătorului de sisteme de propulsie, am calculat siguranțe de mare viteză pentru proiectul Ontario. Împreună cu KWx și producătorul Eaton, am selectat siguranțele. De Haan: „Colaborarea cu KWx a implicat mai mult de câteva proiecte. Lucrăm împreună de mulți ani și suntem mulțumiți de parteneriatul nostru. Ambele părți au învățat multe, iar cunoștințele și abilitățile pe care le-am acumulat în ultimii câțiva ani pot fi puse la punct în proiectele noastre actuale.” Întrebat despre principalele avantaje ale lucrului cu KWx, De Haan menționează: „Cunoștințe și angajament. KWx este dispus să ajute atunci când este nevoie și se asigură că respectăm programul proiectului, ceea ce este o provocare. Apreciem asta într-un partener. KWx este mult mai mult decât un furnizor de componente. Compania are cunoștințe interne și ne pune în legătură cu producătorii. Acest lucru îl deosebește pe KWx de distribuitorii „obișnuiți”. El adaugă: „Este grozav să vedem KWx jucând un rol activ în inovare prin conectarea diferitelor părți și, prin urmare, prin introducerea de noi soluții, cum ar fi întrerupătorul DC aprobat de DNV-GL.
Flexibilitate, asamblare rapidă și soluții orientate către client
Când vine vorba de viitor, De Haan și Kuiper prevăd o colaborare din ce în ce mai strânsă între integratorii de sisteme și constructorii de nave în ceea ce privește împărtășirea cunoștințelor și învățarea împreună. Mai mult, De Haan identifică o tendință către construcția de nave modulare. El explică: „Sistemele modulare permit mai multă flexibilitate, asamblare rapidă și soluții orientate către client.” De Haan este pozitiv în ceea ce privește parteneriatele viitoare dintre KWx și Eekels. El se așteaptă ca tendința pentru sisteme DC mai mari la bordul navelor să continue, rezultând o schimbare în modul în care sistemele sunt proiectate și construite. Din cauza acestei tranziții la sistemele DC, el consideră că terți precum KWx sunt într-o poziție bună pentru a continua colaborarea cu Eekels. Kuiper adaugă că protecția sistemelor DC devine din ce în ce mai importantă, deoarece siguranța la bord este o problemă critică. Timpul joacă un rol important aici, deoarece doriți să vă puteți opri cât mai repede posibil odată cu producerea unui scurtcircuit, pentru a preveni deteriorarea ulterioară. În aceste cazuri, un întrerupător de curent continuu ar putea fi o alternativă bună la o siguranță de mare viteză. Kuiper se așteaptă, de asemenea, ca societățile de clasificare să stabilească noi standarde pentru a asigura siguranța sistemelor DC.